Νέα αλλαγή στο δίπλωμα οδήγησης: Θα το μαθαίνουν υποχρεωτικά όλοι οι υποψήφιοι οδηγοί
Η νέα οδηγία του Υπουργείου Μεταφορών

Νέα αλλαγή έρχεται σχετικά με το δίπλωμα οδήγησης, μετά τις τραγικές εικόνες που έφερε η κακοκαιρία «Ελπίδα», με την εγκύκλιο του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Μεταφορές κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου, να ζητά υποχρεωτικό μάθημα εκμάθησης τοποθέτησης και αφαίρεσης αντιολισθητικών αλυσίδων.
Ειδικότερα, στο πλαίσιο της πρόβλεψης για την αντιμετώπιση των προβλημάτων στην κυκλοφορία των οχημάτων κατά τη διάρκεια δυσμενών καιρικών φαινομένων, όπως χιονόπτωση ή παγετός, στο εξής, κατά την πρακτική εκπαίδευση, οι υποψήφιοι οδηγοί προβλέπεται να εκπαιδεύονται υποχρεωτικά στον τρόπο τοποθέτησης σε όχημα αντιολισθητικού εξοπλισμού (αλυσίδων ή ανάλογου εξοπλισμού), καθώς και της αφαίρεσής του.
Ταυτόχρονα, απευθύνεται σύσταση στα Κέντρα Θεωρητικής Εκπαίδευσης Υποψήφιων Οδηγών (ΚΕ.Θ.Ε.Υ.Ο), κατά τη θεωρητική εκπαίδευση, να εφιστούν την προσοχή στους υποψήφιους οδηγούς για τη δέουσα εμβάθυνση στις ενότητες που αφορούν στην οδήγηση με μειωμένη πρόσφυση, τη χρήση ειδικών ελαστικών και τη χρήση αντιολισθητικού εξοπλισμού, με μια ακόμη αλλαγή να έρχεται από τον Απρίλιο.
Πρόστιμο «μαμούθ» στην Αττική Οδό: Το ύψος της «καμπάνας» και το πόρισμα για τον αυτοκινητόδρομο
Δύο εκατομμύρια ευρώ θα είναι το πρόστιμο που θα επιβληθεί για το φιάσκο της Αττικής Οδού με τους εγκλωβισμένους οδηγούς στα χιόνια. Σύμφωνα με πληροφορίες θα είναι 1 εκατ. ευρω στην Αττική Οδό και 1 εκατ. ευρώ στις Αττικές Διαδρομές (παραχωρησιούχος και διαχειριστής αντίστοιχα).
Το πόρισμα
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, που επέστρεψε χθες το βράδυ από το Παρίσι παρέλαβε το πόρισμα της τριμελούς επιτροπής που είχε συσταθεί στο τέλος Ιανουαρίου στο υπουργείο, προκειμένου να αποφανθεί τι λειτούργησε και δεν λειτούργησε εκείνη τη... μοιραία Δευτέρα της «Ελπίδας», όταν χιλιάδες πολίτες εγκλωβίστηκαν στα οχήματά τους.
Η αξιολόγηση της τριμελούς επιτροπής, κατόπιν της επεξεργασίας όλων των στοιχείων που τέθηκαν στην κρίση της από το Κέντρο Διαχείρισης της Αττικής Οδού αλλά και των μαγνητοφωνημένων συνομιλιών μεταξύ του Κέντρου και του Κέντρου της Τροχαίας Αττικής Οδού, είναι ότι τίποτα δεν λειτούργησε σωστά πρακτικά.
Το πόρισμα των ειδικών υπό τον προϊστάμενο της διεύθυνσης Οδικών Υποδομών του υπουργείου Υποδομών αποφαίνεται ότι η κοινοπραξία φέρει ακεραία τη ευθύνη για τον κακό συντονισμό την επίμαχη ημέρα, ενώ υπογραμμίζεται ότι ο δρόμος θα έπρεπε να έχει κλείσει νωρίτερα.
Σημειωτέον, ο δρόμος κλείνει κατόπιν εισήγησης της εταιρίας στην Τροχαία Αττικής Οδού, κάτι, όμως, που φαίνεται να μην έγινε. Καταγράφονται, δε, παλινωδίες των αρμοδίων της κοινοπραξίας ως το πότε απαγορεύτηκε η είσοδος στον αυτοκινητόδρομο, καθώς επί αρκετή ώρα σηκώθηκαν οι μπάρες των διοδίων και αρκετά αυτοκίνητα μπήκαν στην Αττική Οδό, ενώ ήδη είχε επέλθει η απόλυτη κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Καθυστερήσεις και ελλείψεις
Πολλές από τις αποφάσεις που ελήφθησαν, με βάση το πόρισμα, ελήφθησαν λανθασμένα ή καθυστερημένα.
Πολλά ερωτηματικά εγείρονται για την επιχειρησιακή επάρκεια της εταιρίας για τον αποχιονισμό ίσως του πιο σύγχρονου δρόμου της χώρας. Σε αρκετά τμήματα του δρόμου δεν είχε πέσει αλάτι, πολλά από τα εκχιονιστικά οχήματα που ήταν επιχειρησιακά διαθέσιμα ήταν πολύ μεγάλα, με ακατάλληλου μεγέθους "μαχαίρι", με δεδομένη τη μεγάλη συγκέντρωση οχημάτων. Όσο για τα μικρότερα εκχιονιστικά, τα οποία η εταιρία είχε επιβεβαιώσει πως διαθέτει στις συσκέψεις που έγιναν, διαπιστώθηκε, όταν χρειάστηκε να επιστρατευτούν, ότι ήταν "άδεια" από καύσιμα.
Αποτέλεσμα, όταν διαπιστώθηκε αυτό νωρίς το απόγευμα, η Πολιτική Προστασία να συνεννοηθεί με τον υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη, προκειμένου η Πυροσβεστική να πάει και να γεμίσει τα ντεπόζιτα των μικρών αυτών οχημάτων, ήταν όμως ήδη αργά.