Σάββατο, 22 Φεβρουαρίου 2025

Δεν είναι ψέμα: Ιστορική η 30η Νοεμβρίου - Ξεκινάει οριστικά και αμετάκλητα να κινείται το Μετρό της Θεσσαλονίκης, μετά από έργα 18 χρόνων!

Ήμουν νιος και γέρασα

6 Σεπτεμβρίου 2024 08:57
Δεν είναι ψέμα: Ιστορική η 30η Νοεμβρίου - Ξεκινάει οριστικά και αμετάκλητα να κινείται το Μετρό της Θεσσαλονίκης, μετά από έργα 18 χρόνων!
Από Παναγιώτης Παπανικολάου

Το Μετρό Θεσσαλονίκης έχει πλέον καθορισμένη ημερομηνία παράδοσης, η οποία είναι η 30η Νοεμβρίου, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου που πραγματοποιήθηκε χθες στη Θεσσαλονίκη.

Ο υπουργός υπογράμμισε ότι αυτή είναι μια σημαντική ημέρα, καθώς είμαστε μόλις 87 ημέρες μακριά από την παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης στους πολίτες.

Πρόσθεσε ότι δεν χρειάζεται να επικεντρωθούμε στα λάθη και τις αδυναμίες του έργου, αλλά πρέπει να εστιάσουμε στο γεγονός ότι πολλοί εργάστηκαν σκληρά. Η ολοκλήρωση και η παράδοση του έργου αποτυπώνουν τις στρατηγικές του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Σημείωσε ότι, μετά από 18 χρόνια, το έργο ολοκληρώνεται, επιλύοντας έτσι την καχυποψία των κατοίκων της Θεσσαλονίκης σχετικά με τα έργα υποδομών. Με την έναρξη λειτουργίας του Μετρό, οι συγκοινωνίες θα βελτιωθούν σημαντικά, και άλλα έργα υποδομών, όπως το Flyover, θα ακολουθήσουν.

Δεν είναι ψέμα: Ιστορική η 30η Νοεμβρίου - Ξεκινάει οριστικά και αμετάκλητα να κινείται το Μετρό της Θεσσαλονίκης μετά από έργα 18 χρόνων!
(ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΑΚΙΤΖΗΣ/EUROKINISSI)

Αναφορικά με το μετρό, ανέφερε ότι θα περιλαμβάνει 18 υπεραυτόματους συρμούς, πλήρως κλιματιζόμενους, με χωρητικότητα 450 ατόμων. Παράλληλα, προγραμματίζεται η απόκτηση επιπλέον 15 συρμών. Επισήμανε, επίσης, ότι συνολικά θα εξυπηρετούνται 254 χιλιάδες επιβάτες καθημερινά.

Σχετικά με την εξέλιξη του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο υπουργός ανέφερε ότι το έργο έχει ολοκληρωθεί κατά 94,6%. Το μόνο που απομένει είναι η ολοκλήρωση των δοκιμαστικών δρομολογίων και η πιστοποίηση του προσωπικού της γαλλο-ιταλικής εταιρείας Egis-ATM, που έχει αναλάβει τη διαχείριση και λειτουργία του Μετρό.

Επισήμανε επίσης την αλλαγή που συντελείται στη Θεσσαλονίκη με την αγορά και προσθήκη 110 ηλεκτρικών λεωφορείων. Επίσης, ανέφερε ότι θα υπάρξει ένα νέο εισιτήριο για όλες τις αστικές συγκοινωνίες, με την τιμή να αναμένεται να ανακοινωθεί σύντομα.

Ταχιάος: Και μετρό και αρχαία - Πλέον ο κόσμος ζητά τις επεκτάσεις

Ο υφυπουργός υποδομών, Νίκος Ταχιάος τόνισε ότι το έργο ολοκληρώνεται και επετεύχθη ο συνδυασμός και μετρό και αρχαίων, ενώ εξήρε και τη συμβολή του υπουργείου Πολιτισμού και της αρχαιολογικής υπηρεσίας.

Τόνισε ότι το Μετρό είναι απαραίτητο για τη συμπρωτεύουσα, καθώς θα ανατάξει τις δημόσιες συγκοινωνίες και πλέον γίνεται ήδη διάλογος για τις νέες επεκτάσεις. Αυτές στηρίζονται στη μελέτη που έχει γίνει και πρόσθεσε ότι για να γίνουν πρέπει να βρεθεί η χρηματοδότηση.

Κλείνοντας ανέφερε ότι η 30η Νοεμβρίου θα είναι μία ημέρα ορόσημο που θα αλλάξει την εικόνα της Θεσσαλονίκης για τη χρηματοδότηση των έργων.

Δεν είναι ψέμα: Ιστορική η 30η Νοεμβρίου - Ξεκινάει οριστικά και αμετάκλητα να κινείται το Μετρό της Θεσσαλονίκης μετά από έργα 18 χρόνων!
(ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΑΚΙΤΖΗΣ/EUROKINISSI)

Εξάρχου: Το Μετρό Θεσσαλονίκης παράδειγμα προς μίμηση και αποφυγή για τα μεγάλα δημόσια έργα

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ, Αλέξανδρος Εξάρχου, ανέφερε πως όταν η Intrakat εξαγόρασε την κατασκευαστική εταιρεία, έγινε στόχος ειρωνείας καθώς είχε θέσει ως στόχο την παράδοση του εντός ενός έτους.

Επισήμανε ότι το Μέτρο Θεσσαλονίκης αποτελεί ένα ισχυρό παράδειγμα για το τι πρέπει να αποφεύγεται στα μεγάλα έργα και τι πρέπει να γίνεται στο τελευταίο χρόνο τους ώστε να παραδοθούν.

Τόνισε ότι η ΑΚΤΩΡ χρειάζεται συγχαρητήρια, καθώς ενεργοποιήθηκε το κατασκευαστικό θηρίο που είναι η εταιρία.

Θετικό ήταν επίσης το ότι υπήρξε πολύ καλή συνεργασία με τον αναθέτουσα αρχή και αυτό πρέπει να γίνεται ώστε πολύ περισσότερα έργα να εκτελεστούν συντομότερα και πιο φθηνά.

 

Ελλάδα

Share