Σάββατο, 22 Φεβρουαρίου 2025

Και η κοροϊδία για τα Τέμπη συνεχίζεται: Ο Μητσοτάκης έχει εδώ και μήνες πρόταση να σταματήσει κάθε δρομολόγιο!

Και η προσπάθεια να... πείσουν ότι δεν υπάρχει συγκάλυψη προχωρά απτόητη

1 Φεβρουαρίου 2025 09:09
Και η κοροϊδία για τα Τέμπη συνεχίζεται: Ο Μητσοτάκης έχει εδώ και μήνες πρόταση να σταματήσει κάθε δρομολόγιο!
ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ/EUROKINISSI
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Μια νέα αποκάλυψη έρχεται στο φως για την τραγωδία των Τεμπών, καθώς προκύπτει, ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει από το Σεπτέμβριο πρόταση να σταματήσει πλήρως η μεταφορά επιβατών στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, με την κατάσταση για την κυβέρνηση αυτή τη στιγμή να έχει γίνει ιδιαίτερα δύσκολη.

Σύμφωνα με την πρόταση αυτή, η οποία διατυπώνεται στον απόηχο του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών, όπως μεταφέρουν τα «Νέα» θα πρέπει να σταματήσει αμέσως η μεταφορά επιβατών, καθώς το υπάρχον δίκτυο δεν πληροί τη σοβαρότερη από τις λειτουργίες του, την ασφαλή μεταφορά ανθρώπων με τα ελληνικά τρένα. Η πρόταση είναι το αποκορύφωμα της πλήρους αποτύπωσης της κατάστασης στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο από τον μεταβατικό πρόεδρο του ΟΣΕ κ. Γιάννο Γραμματίδη, ο οποίος διορίστηκε τον Απρίλιο του 2024 και παραιτήθηκε τον Οκτώβριο του ίδιου έτους, με την εντολή να εισηγηθεί τις άμεσες και αναγκαίες παρεμβάσεις προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφαλής κίνηση των τρένων στο υπάρχον σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.

Η πρόταση Γραμματίδη, η οποία ειρήσθω εν παρόδω δεν έχει γίνει ακόμη αποδεκτή, διατυπώνεται σε απόρρητο σημείωμα-ενημερωτικό υπόμνημα το οποίο ο κ. Γραμματίδης απέστειλε, όχι μόνο στο υπουργείο Υποδομών – Μεταφορών, αλλά κατά πληροφορίες και στο Μέγαρο Μαξίμου.

Η πρόταση και η... κυβερνητική άγνοια

Κατά την πρόταση Γραμματίδη, αποτέλεσμα όπως προαναφέρεται ενδελεχούς μελέτης της κατάστασης που επικρατεί στους ελληνικούς σιδηροδρόμους, η επιτάχυνση των έργων που απαιτούνται για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου, όχι μόνο σε έργα υποδομής, αλλά και – κυρίως – σε έργα ηλεκτρονικού εξοπλισμού, απαιτεί την πραγματοποίηση δρομολογίων εμπορικού χαρακτήρα μόνο. Ητοι μεταφορά αποκλειστικά φορτίων πρώτων υλών και εμπορευματοκιβωτίων.

Η συλλογιστική που αναπτύσσει στο απόρρητο υπόμνημά του ο κ. Γραμματίδης είναι ότι τα έργα που απαιτείται να πραγματοποιηθούν, είτε για λόγους αναβάθμισης είτε για λόγους αποκατάστασης των ζημιών που προκάλεσαν ειδικά στη Θεσσαλία τα δύο καταστροφικά μέτωπα κακοκαιρίας Daniel και Ιανός, δεν εξασφαλίζουν την ασφαλή κίνηση επιβατικών αμαξοστοιχιών. Αντιθέτως θα μπορούσαν πέραν των άλλων (ενδεχομένως της πρόκλησης νέων ατυχημάτων) να αποτελέσουν αιτία για μακροχρόνιες καθυστερήσεις στην εκτέλεση των έργων.

Οπως αναφέρει, εξαιρεί της πρότασης τα δρομολόγια του Προαστιακού Αθήνα – Κιάτο και Αθήνα – Χαλκίδα, και υπό προϋποθέσεις του Προαστιακού Θεσσαλονίκης – Λάρισας.

Στο ίδιο υπόμνημα, αναφέρει εμμέσως και τον προβληματισμό του, για το αν οι εταιρείες που έχουν αναλάβει το έργο της αναβάθμισης του δικτύου, τόσο σε επίπεδο υποδομών, όσο κυρίως και σε επίπεδο ηλεκτρονικού εξοπλισμού του, μπορούν να το φέρουν επαρκώς εις πέρας. Και κάνει λόγο για «ειδικές εταιρείες» από χώρες του Βορρά οι οποίες διαθέτουν την απαιτούμενη για την κατάσταση των ελληνικών σιδηροδρόμων τεχνογνωσία, ώστε η χώρα να αποκτήσει ένα σύγχρονο και ασφαλές σιδηροδρομικό δίκτυο.

Ο κ. Γραμματίδης υποστηρίζει επίσης ότι το μεταφορικό έργο, από την πιθανή απαγόρευση της κυκλοφορίας επιβατικών αμαξοστοιχιών στο δίκτυο, θα μπορούσε να εκτελεστεί οδικώς με λεωφορεία τα οποία θα διαχειρίζεται η Hellenic Train.

Και επικαλείται ένα σχετικό προηγούμενο στην Πολιτεία της Ιντιάνα των Ηνωμένων Πολιτειών, όπου η εκτεταμένη αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου της πολιτείας οδήγησε στην απαγόρευση της κυκλοφορίας επιβατικών αμαξοστοιχιών, και τη δρομολόγηση λεωφορείων για τη μεταφορά των επιβατών.

Οπως προαναφέρθηκε, η κυβέρνηση δεν έχει απαντήσει στην πρόταση Γραμματίδη, και οι πληροφορίες αναφέρουν πως ο διαπρεπής νομικός δεν κλήθηκε να δώσει κάποιες περαιτέρω εξηγήσεις αναφορικά με το υπόμνημά του, αλλά και την ίδια την προαναφερόμενη πρόταση-βόμβα.

«Δεν υπάρχει καμία συγκάλυψη»

«Ο Πρωθυπουργός δεν κρύφτηκε και έδωσε πειστικές απαντήσεις. Για τις κατηγορίες περί συγκάλυψης, δεν “σηκώνουμε” μύγα στο σπαθί μας. Δεν υπάρχει συγκάλυψη για τίποτα και κανέναν. Για αυτό το θέμα, υπάρχει μία προσπάθεια παραπληροφόρησης», επανέλαβε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, στις κατηγορίες εναντίον της κυβέρνησης στον απόηχο της τραγωδίας στα Τέμπη, μιλώντας το πρωί (1/2) στο MEGA.

Σχετικά με το σημερινό δημοσίευμα των «Νέων» για υπόμνημα του πρώην Προέδρου του ΟΣΕ, Γιάννου Γραμματίδη, προς τον Πρωθυπουργό ώστε να σταματήσουν όλα τα δρομολόγια, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος τόνισε ότι «ενδεχομένως το δημοσίευμα να αναφέρεται όχι για λόγους ασφαλείας, αλλά για λόγους ταχύτητας ολοκλήρωσης των έργων».

Σε ερώτηση για πιθανές πρόωρες εκλογές, ο κ. Μαρινάκης υπογράμμισε ότι «είμαστε μία κυβέρνηση τετραετίας και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει». «Όσον αφορά τον κ. Ανδρουλάκη και τον κ. Φάμελλο, τους νοιάζει η πολιτική εκμετάλλευση», σημείωσε.

Σχετικά με τις δηλώσεις ότι οι καταγγελίες περί μπαζώματος είναι για τα «μπάζα», είπε ότι «πολλές από αυτές είναι παραποιημένες». Σε άλλο σημείο, σημείωσε ότι «δεν είναι λίγες οι φορές που υπάρχει επικοινωνία του Πρωθυπουργού με συγγενείς των θυμάτων».

«Η αντιπολίτευση κάνει ό,τι πιο χυδαίο υπάρχει, εκμεταλλεύεται τον ανθρώπινο πόνο», προσέθεσε ακόμη ο Παύλος Μαρινάκης.

 

Ελλάδα

Share