Τέμπη: «Τυφλός» και χωρίς άμεση εποπτεία ο ρυθμιστής κυκλοφορίας – Δεν παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο τα τρένα
Δύο χρόνια μετά οι αποκαλύψεις συνεχίζουν να «παγώνουν»

Σοβαρά κενά ασφαλείας στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας έρχονται ξανά στο φως, καθώς ο ρυθμιστής κυκλοφορίας του ΟΣΕ δεν έχει τη δυνατότητα να παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο την πορεία των συρμών, ούτε να επικοινωνεί απευθείας με τους μηχανοδηγούς.
Αυτή η αποκάλυψη προκύπτει από κατάθεση μάρτυρα που αναφέρθηκε στις ελλείψεις του συστήματος τόσο πριν όσο και μετά την τραγωδία των Τεμπών.
«Τυφλός» ο ρυθμιστής κυκλοφορίας
Ο συγκεκριμένος υπάλληλος εκτελούσε υπηρεσία το μοιραίο βράδυ της σύγκρουσης των δύο τρένων και ακούγεται στα ηχητικά ντοκουμέντα της δικογραφίας να ρωτά τον σταθμάρχη Λάρισας για τη διαδρομή της επιβατικής αμαξοστοιχίας.
Η μαρτυρία αυτή κατατέθηκε τον Οκτώβριο του 2024, σε συμπληρωματική εξέταση από τον ανακριτή. Ο ρυθμιστής κυκλοφορίας εξήγησε πως δεν υπάρχει σύστημα ζωντανής απεικόνισης της κίνησης των τρένων, ούτε ακρόασης των συνομιλιών των σταθμαρχών με τους μηχανοδηγούς από το κεντρικό γραφείο ρύθμισης στην Αθήνα. Αντίθετα, οι πληροφορίες προέρχονται αποκλειστικά από τις αναφορές των σταθμαρχών, χωρίς δυνατότητα άμεσης επιβεβαίωσης.
Διαβάστε επίσης: Νέα αποκάλυψη για τα Τέμπη: «Ήταν η πρώτη μου μέρα στη δουλειά» - Ανέθεσαν την αυτοψία σε αρχάριο
Για τη μοιραία νύχτα της τραγωδίας, ανέφερε πως δεν είχε πρόσβαση στις συνομιλίες των εμπλεκόμενων σταθμαρχών με τους μηχανοδηγούς των αμαξοστοιχιών, υπογραμμίζοντας την έλλειψη ενός ολοκληρωμένου μηχανισμού ελέγχου και επικοινωνίας, που θα μπορούσε ενδεχομένως να αποτρέψει το δυστύχημα.
«Όχι, δεν ακούμε συνομιλίες, οποιαδήποτε ειδικότητα (…) εμείς παρακολουθούμε επί τις 24ώρου βάσεως τα τρένα με βάση τις πληροφορίες που μας δίνουν οι σταθμάρχες, για τις οποίες δεν έχουμε εικόνα. Μας λένε τον πραγματικό χρόνο αναχώρησης και άφιξης των αμαξοστοιχιών από και στον σταθμό τους και τυχόν προβλήματα που ανακύπτουν στο σιδηροδρομικό δίκτυο» δήλωσε.