Παρασκευή, 21 Φεβρουαρίου 2025

Ο νέος «χάρτης» του ΚΟΚ: Οι 120 αλλαγές, το όριο ταχύτητας και η εγκατάλειψη θύματος

Οδηγοί, τα πράγματα αλλάζουν...

19 Φεβρουαρίου 2025 13:45
Ο νέος «χάρτης» του ΚΟΚ: Οι 120 αλλαγές, το όριο ταχύτητας και η εγκατάλειψη θύματος
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ / EUROKINISSI
Από Ραφαήλ Αλαγάς

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, παραχώρησε συνέντευξη στην εκπομπή Newsroom του ΕΡΤNews, όπου αναφέρθηκε σε καίρια ζητήματα όπως το κυκλοφοριακό, οι δημόσιες συγκοινωνίες, ο πράσινος δακτύλιος, αλλά και οι αλλαγές που προέκυψαν κατά τη δημόσια διαβούλευση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, οι οποίες ανέρχονται σε 120.

«Εξετάζουμε τις δυνατότητες για δακτύλιο που να συνεισφέρει στο περιβαλλοντικό ισοζύγιο αφού έχουμε 400 καινούρια λεωφορεία και θα έχουμε 950 μέχρι το καλοκαίρι. Καταγράφουμε τα στοιχεία στο υπουργείο για να δούμε πόσα είναι τα αυτοκίνητα, τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά, τα οποία θα μπορούσαν να ήταν η βάση ενός τέτοιου σχεδίου.

Θέλουμε να δώσουμε ένα μήνυμα ασφάλειας ότι πλέον το κράτος θα είναι παρών. Η δημόσια συγκοινωνία είναι για τον απλό κόσμο, για τον εργαζόμενο, για τον σπουδαστή και όχι για μια ομάδα η οποία θα περιφέρεται μέσα στα λεωφορεία και στα τρένα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Οικονόμου, υπενθυμίζοντας ότι έχει ξεκινήσει η οριοθέτηση των λεωφορειολωρίδων.

Διαβάστε επίσης: Οδηγέ προσοχή: Τσουχτερό πρόστιμο αν είσαι κάτοχος αυτών των αυτοκινήτων!

«Με τις λεωφορειολωρίδες ανοικτές, θα έχουμε την συγκοινωνία στην ώρα που θέλουμε και μάλιστα υπό «αυστηρή» επιτήρηση της Τροχαίας», είπε. Αναφορικά με τα Ταξί ο κ. Οικονόμου είπε ότι στα δεδομένα που εξετάζονται είναι οι λεωφορειολωρίδες στην Ευρώπη που χρησιμοποιούνται και από το ταξί.

Η αλήθεια είναι ότι μόνο αν μετατεθεί η ώρα της τροφοδοσίας των καταστημάτων θα μειωθεί η κίνηση από 10 έως 20%. Μέσα στον δακτύλιο κινούνται περί το 1.5 εκατομμύριο αυτοκίνητα.και στο λεκανοπέδιο είναι περί των 3 εκατομμυρίων, δηλαδή έχουμε διπλάσιο – τριπλάσιο στόλο, πρόσθεσε.

Ο λόγος πίσω από τη μεγάλη αλλαγή του ΚΟΚ

Το όριο ταχύτητας στους δρόμους των αστικών περιοχών θα καθοριστεί στα 30 χιλιόμετρα την ώρα, καθώς, όπως ανέφερε ο Βασίλης Οικονόμου, σήμερα πολλές φορές οι πεζοί δεν προλαβαίνουν να διασχίσουν το δρόμο με ασφάλεια. Υπενθύμισε μάλιστα ότι το 2023 καταγράφηκαν 122 θάνατοι πεζών, εκ των οποίων το 80% αφορούσε άτομα άνω των 65 ετών.

Μεταξύ των 120 αλλαγών αναφέρθηκε επίσης:

  • Υποχρεωτικό κάθε οδηγός να σταματάει σε διάβαση, όπως στο εξωτερικό.
  • Η εγκατάλειψη θύματος θα αντιμετωπίζεται ως κακούργημα.
  • Με παρκάρισμα πάνω σε ράμπα παίρνει το αυτοκίνητο γερανός.
  • Οι μηχανές θα έχουν προτεραιότητα μόνο μπροστά σε φανάρι και όχι ανάμεσα στα αυτοκίνητα.
  • Κοινωνική Αστυνομία γα τις Δημόσιες Συγκοινωνίες – 21 Φεβρουαρίου το πρώτο δρομολόγιο.

Θα ξεκινήσουμε την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου από το αμαξοστάσιο των Άνω Λιοσίων με τρεις αστυνομικούς, δύο με στολή και έναν με πολιτικά, σε λεωφορείο που θα κάνει το δρομολόγιο, Λιόσια Ζεφύρι, είπε ο Βασίλης Οικονόμου, τονίζοντας ότι στόχος είναι να δημιουργηθεί ειδικό σώμα.

«Ξεκινάμε από τις ευαίσθητες περιοχές που βλέπουμε μεγάλη παραβατικότητα μέσα στα λεωφορεία και στα τρένα. Ειδικοί φρουροί, θα αναλάβουν, από την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου. Δεν μπορεί να κυκλοφορήσει γυναίκα μόνη της μετά τις 5 6 το απόγευμα στο Μενίδι, στα Λιόσια, στο Ζεφύρι. Είναι αδιανόητα αυτά», πρόσθεσε.

 

Ελλάδα

Share