Έγινε το θαύμα: Επιστρέφει στην Ελλάδα ο Γεράσιμος, ο μοναδικός επιζών στο πρώτο βαγόνι των Τεμπών!
Συνεχίζει το μεγάλο αγώνα για τη ζωή του γυρίζοντας από το Μιλάνο

Το θαύμα φαίνεται να συντελείται για τον Γεράσιμο Ιάσονα, τον μοναδικό επιζώντα του πρώτου βαγονιού του δυστυχήματος στα Τέμπη, ο οποίος επιστρέφει στην Ελλάδα και θα συνεχίσει να παλεύει για τη ζωή του.
Σύμφωνα με το magnesianews.gr, ο 22χρονος επιστρέφει πίσω στη Θεσσαλία και συγκεκριμένα στην Λάρισα, από το Μιλάνο, όπου νοσηλεύονταν από τις αρχές Δεκέμβρη 2024, σε εξειδικευμένο Κέντρο Αποκατάστασης, την ίδια στιγμή που δημοσιεύονται νέα συγκλονιστικά ντοκουμέντα.
Συγκεκριμένα θα διακομιστεί σε ειδικό δωμάτιο θεραπείας στο ΙΑΣΩ Θεσσαλίας, για να συνεχίσει να δίνει τον αγώνα της ζωής του, έχοντας στο πλευρό του συνεχώς την οικογένειά του και τις ευχές όλων να γυρίσει γρήγορα κοντά σε όσους τον αγαπούν και προσεύχονται γι αυτόν.
Υπενθυμίζεται ότι ο Γεράσιμος, είχε νοσηλευτεί και σε εξειδικευμένο κέντρο αποθεραπείας στη Βοστώνη, όπου είχε διακομιστεί με ειδική πτήση τον Νοέμβριο του 2023, συνοδευόμενος από ιατρικό προσωπικό και τη μητέρα του.
Τέμπη: Τα ερωτήματα πληθαίνουν ξανά για την έκρηξη - Τι είδε το Χημείο του Κράτους
Η υπόθεση των Τεμπών συνεχίζει να βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, με άπαντες να ζητούν αλήθεια και Δικαιοσύνη και τα ερωτήματα να πληθαίνουν πάλι, αναφορικά με την φονική έκρηξη στη σύγκρουση των δύο τρένων, τη στιγμή που νέα ηχητικά ντοκουμέντα βλέπουν το φως.
Το καίριο αυτό ερώτημα δημιουργείται από νέα στοιχεία και μια, σχετικά άγνωστη, παράμετρο της σιδηροδρομικής τραγωδίας που αποκαλύπτουν «ΤΑ ΝΕΑ», με κύρια διαπίστωση ότι πέρα από το περιβόητο «μπάζωμα» ίσως επιχειρήθηκε αλλοίωση δεδομένων από αγνώστους στο σημείο του δυστυχήματος προκειμένου να δοθεί μια στρεβλή εικόνα για τα αίτια δημιουργίας της πυρόσφαιρας που υπολογίζεται ότι κατέκαψε ζωντανούς τουλάχιστον 5-8 άτυχους επιβάτες.
Πυρόσφαιρα, η οποία, στη συγκεκριμένη εκδοχή, αποδόθηκε σε μία τρομερή σύμπτωση και στη λογική ότι μία «κλωστή»… υψηλής τάσης, πέρασε το «μάτι μίας βελόνας» που οδηγούσε σε εύφλεκτα υλικά. Μία έωλη αναφορά, η οποία, σύμφωνα με καταγγελίες, στηρίχτηκε σε παρέμβαση αγνώστων στο σημείο της τραγωδίας ώστε να προωθηθεί ως ενδεχόμενο.
Και όταν προ μερικών μηνών οι αρμόδιοι δικαστικοί λειτουργοί της Λάρισας κάλεσαν τον υπεύθυνο για τη σύνταξη αυτού του πορίσματος δεν του υπέβαλαν καμιά ερώτηση σχετικά με την αιτίαση του «σκηνοθετημένου» οπτικού υλικού, παρά τις σχετικές υποδείξεις και αιτιάσεις των συγγενών των θυμάτων. Σε μία ακόμη δηλαδή παράλειψη σε συνέχεια δεκάδων άλλων που αφορούν το χαμένο οπτικό υλικό, την εξαφάνιση στοιχείων από τον τόπο της σύγκρουσης, τη μη πραγματοποίηση τοξικολογικών εξετάσεων, την απώλεια των βιολογικών υλικών και πολλά άλλα.
Σκηνοθετημένες φωτογραφίες και... συμπτώσεις
Το νέο αυτό θρίλερ, που δίνει μία περίεργη διάσταση στο πολύνεκρο δυστύχημα, αφορά τα αρχικά πορίσματα που είχαν εκδοθεί το πρώτο δεκάμηνο του 2023 για το πύρινο «μανιτάρι» που δημιουργήθηκε μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων. Το πρώτο από αυτά από πραγματογνώμονες που είχε διορίσει η Τροχαία Λάρισας (καθώς το σιδηροδρομικό δυστύχημα καταγράφεται ως τροχαίο συμβάν) και το οποίο απέδιδε την έκρηξη στην ανάφλεξη των ελαίων σιλικόνης.
Ομως το ενδιαφέρον εστιάστηκε σε μία έκθεση – πόρισμα έκτασης 26 σελίδων για λογαριασμό της Hellenic Train που παραδόθηκε στις δικαστικές αρχές της Λάρισας στις 25 Ιουλίου 2023, η οποία υπογράφεται από ξένο πραγματογνώμονα αλλά και στέλεχος της εταιρείας.
Σε αυτή λοιπόν την έκθεση, που αποτέλεσε για ένα διάστημα «πυξίδα» στις έρευνες, μνημονεύεται ότι υπήρξε μια άλλη… σατανική σύμπτωση που προκάλεσε τη φονική πυρόσφαιρα. Δηλαδή διατυπώθηκε η θεωρία ότι το καλώδιο υψηλής τάσης του δικτύου του ΟΣΕ «κόπηκε» στη σύγκρουση κι αμέσως αυτή μπήκε στη σχετικά μικρή οπή ενός σπασμένου μετασχηματιστή που περιείχε τρεις τόνους σιλικόνης και αυτό προκάλεσε την κόλαση φωτιάς!
Σε μία… επέκταση δηλαδή της θεωρίας των ελλήνων πραγματογνωμόνων της Τροχαίας, με επιπρόσθετο ενισχυτικό το ότι η «κλωστή»-καλώδιο τη στιγμή της ακανόνιστης έκρηξης πέρασε από τη «βελόνα» – οπή του μετασχηματιστή… Αυτός όμως ο εν γένει συσχετισμός της έκρηξης με το ψυκτικό υλικό του μετασχηματιστή, φαίνεται να απορρίπτεται από το πόρισμα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, του οποίου η παρουσίαση πάντως έχει καθυστερήσει σημαντικά.
Το τελευταίο χρονικό διάστημα υπάρχει εστίαση των οικείων των θυμάτων στο οπτικό υλικό που συνοδεύει την προαναφερόμενη έκθεση της εταιρείας διαχείρισης των τρένων και ειδικά εκεί όπου φαίνεται ένα καλώδιο του δικτύου του ΟΣΕ να έχει εισέλθει σε έναν από τους μετασχηματιστές.
Ο Κώστας Λακαφώσης, ένας από τους κύριους τεχνικούς πραγματογνώμονες που έχουν διορίσει οικογένειες θυμάτων των Τεμπών, σημειώνει ότι «αυτές οι φωτογραφίες είναι πλαστογραφημένες, σκηνοθετημένες. Κάποιοι έβαλαν εκεί το καλώδιο για να πουν μετά ότι το καλώδιο προκάλεσε την έκρηξη και τη φωτιά στον μετασχηματιστή. Κάποιος πήγε και ακούμπησε εκεί το καλώδιο, δεν είναι η θέση του εκεί. Είναι ξεκάθαρο. Υπάρχουν δέκα διαφορετικές τεχνικές εκθέσεις και φωτογραφίες από τον χώρο που δείχνουν τι συνέβη κι όπου δεν φαίνεται πουθενά αυτή η σύνδεση καλωδίου μετασχηματιστή».
Τέλος, εντυπωσιάζει – κι όχι μόνον – ιδιαίτερα το γεγονός ότι ενώ συγγενείς των θυμάτων τους τελευταίους μήνες ζητούσαν από τους δικαστικούς λειτουργούς της Λάρισας να καλέσουν για κατάθεση τον έλληνα στέλεχος της εταιρείας διαχείρισης των τρένων ο οποίος συνυπογράφει την έκθεση και να τον ρωτήσει για την υπόθεση της περίεργης «σύνδεσης» μετασχηματιστή καλωδίου, αυτό τελικώς όχι μόνον συνέβη μόλις στις 13 Ιανουαρίου 2025, αλλά στο εν λόγω τεχνικό στέλεχος ενώ υποβλήθηκαν τουλάχιστον 15 ερωτήσεις σχετικά με τα γενικά καθήκοντά του, το έργο απεγκλωβισμού των επιβατών, την κατασκευή και συντήρηση των μετασχηματιστών, καμιά δεν αφορούσε την προαναφερόμενη… σύμπτωση στο σημείο της τραγωδίας όπου υπήρχαν βάσιμες υπόνοιες σκηνοθεσίας και ψευδούς υλικού!
Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες, οικείοι των θυμάτων επικοινώνησαν με λειτουργούς της Δικαιοσύνης για αυτήν την παράλειψη στην εξέταση/κατάθεση της 13ης Ιανουαρίου 2025 και η απάντηση που φέρεται να τους δόθηκε ήταν «ότι ήταν άσκοπη η ερώτηση για τις εν λόγω φωτογραφίες αφού θα υπήρχε αποφυγή σαφούς απάντησης».
Τι αναφέρει το Χημείο του Κράτους
Ένα χρόνο μετά το δυστύχημα στα Τέμπη, το Γενικό Χημείο του Κράτους μεταβαίνει στη Λάρισα και συλλέγει δείγματα από την εσωτερική επένδυση του βαγονιού της επιβατικής αμαξοστοιχίας IC-62.
Τέσσερα εμπιστευτικά έγγραφα του Χημείου του Κράτους, που είδε το NEWS 24/7, περιγράφουν ότι στα αποτελέσματα ανευρέθηκε ξυλόλιο και αρωματικοί υδρογονάνθρακες.
Οι αναλύσεις βρίσκονται στα χέρια του ανακριτή από τις 13 Ιανουαρίου και παρουσιάζουν τα πειστήρια που εξετάστηκαν καθώς και τις συγκεντρώσεις για κάθε δείγμα. Η κυρίως μάζα των δειγμάτων ταυτοποιείται από την Υπηρεσία ως πλαστική ρητίνη με ίνες γυαλιού. Το έγγραφο προσδιορίζει το υλικό ως κομμάτι της επιβατικής IC-62. Πρόκειται για κατασκευαστικό υλικό, που ονομάζεται FRP (Fibre Reinforced Plastic), και από μια σύντομη αναζήτηση προκύπτει ότι χρησιμοποιείται, αντί για την πάστα χειρός, σε κατασκευές τρένων υψηλής ταχύτητας, καθώς είναι ελαφρύ.
Το Χημείο του Κράτους σημειώνει ότι το δείγμα 2Μ, που αφορά 11 υλικά της επιβατικής (FRP και μεταλλικά αντικείμενα), έχει συλλεχθεί από τη θέση Πηγάδια, στις 23 Απριλίου 2024. Ακολούθως, στις 30 Αυγούστου 2024 ελήφθησαν τα 3 δείγματα (Νο4, Νο5 και Νο7).
Στο δείγμα 2Μ, ανιχνεύτηκε, σύμφωνα με το Γενικό Χημείο του Κράτους, ξυλόλιο σε περιεκτικότητα από 40 έως 1116 mg/kg.
Στα τρία δείγματα (Νο4, Νο5 και Νο7), οι αναλύσεις ανιχνεύουν ξυλόλιο σε περιεκτικότητα από 35 έως 54 mg/kg. Σύμφωνα με τα έγγραφα του ΓΧΚ, οι ουσίες που ανιχνεύθηκαν, μεταξύ άλλων, στα δείγματα είναι:
- Αρωματικοί υδρογονάνθρακες (μέθυλοαιθυλο-βενζόλιο, πρόπυλο-βενζόλιο κ.α): εμπεριέχονται σε μίγματα υδρογονανθράκων που χρησιμοποιούνται ως διαλύτες
- Ξυλόλιο (όρθο-, μέτα- και πάρα-διμεθυλοβενζόλιο): οργανικός διαλύτης
- Άλλοι διαλύτες, όπως βενζαλδεΰδη, μεθυλοαιθυλοκετόνη, οξεϊκός βουτυλεστέρας κ.α.
Το NEWS 24/7 θέλησε να αποκλείσει το ενδεχόμενο, οι ουσίες που ανευρέθησαν στα υλικά της επιβατικής, να βρίσκονταν εκεί υπό φυσιολογικές συνθήκες. Για το σκοπό αυτό, επικοινωνήσαμε με τρεις Χημικούς-Μηχανικούς, ένας εκ των οποίων δεν έχει καμία εμπλοκή ως τεχνικός σύμβουλος στην υπόθεση των Τεμπών.
Από τις απαντήσεις τους φαίνεται πως μια σειρά από διαλύτες που βρίσκονται στα αποτελέσματα, θα μπορούσαν φυσιολογικά να ανευρεθούν πάνω σε μια βαμμένη πλαστική ρητίνη, είτε λόγω κατασκευής, είτε κατά τη διάρκεια της καύσης από τη φωτιά που προκλήθηκε (π.χ. βενζαλδεΰδη, μεθυλοαιθυλοκετόνη κ.α.).
Αντίθετα, οι υψηλές ποσότητες ξυλολίου (από 35 έως 1116 mg/kg) δεν δικαιολογούνται σε τέτοια δείγματα.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με έναν από τους χημικούς που επικοινώνησε το NEWS 24/7, η συγκέντρωση ξυλολίου σε αυτό το περιβάλλον και σε αυτά τα υλικά που ανιχνεύθηκε, δε συνάδει με οποιαδήποτε βιομηχανική χρήση ή σύσταση κάποιων από τα φέροντα δείγματα – υλικά. Κυρίως δε, για συγκεντρώσεις που είναι άνω των 50 ppm.
Μάλιστα, οι τιμές αυτές αφορούν πτητικές ουσίες, που εξατμίζονται με την πάροδο του χρόνου. Αυτό σημαίνει ότι αρχικά η συγκέντρωσή τους θα ήταν σημαντικά μεγαλύτερη, αν η δειγματοληψία και οι αναλύσεις είχαν γίνει αρκετές μέρες νωρίτερα. Υπενθυμίζεται ότι τα δείγματα ελήφθησαν 14 και 18 μήνες μετά το δυστύχημα (2Μ και Νο 4, 5, 7 αντίστοιχα).
Τα ευρήματα αυτά συνδέονται και επικοινωνούν με παλαιότερα αποτελέσματα του Γενικού Χημείου του Κράτους, όταν τον Μάρτιο του 2023 συνέλεξε δείγματα χώματος από το σημείο του δυστυχήματος. Οι αναλύσεις αυτές, 29 ημέρες μετά το δυστύχημα, εντόπισαν ξυλόλιο σε τρία δείγματα σε τιμές πάνω από το φυσιολογικό όριο ρύπανσης του εδάφους.
Όλα τα παραπάνω αποτελέσματα, με τη σφραγίδα του Γενικού Χημείου του Κράτους, αποδεικνύουν ότι εύφλεκτες ουσίες, που δε θα μπορούσαν να βρίσκονται φυσιολογικά εκεί, έλουσαν το βαγόνι της επιβατικής αμαξοστοιχίας. Η φωτιά που ακολούθησε έκαψε δεκάδες επιβάτες που αναζητούσαν οξυγόνο.