Celebrities και Social Media
Η παρουσία τους σε αυτά και η αλληλεπίδραση με το κοινό τους

Την τελευταία δεκαετία, η άνοδος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούμε με τους celebrities. Πλατφόρμες όπως το Instagram, το TikTok και το YouTube έχουν γίνει βασικοί χώροι για διάσημους, αλλά και κάποιες πιο ανερχόμενες προσωπικότητες που προσπαθούν να κρατήσουν επαφή με τους φαν. Αυτή η αλλαγή έχει κάπως θολώσει τα όρια μεταξύ των κλασσικών celebrities και των influencers των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Οι διάσημοι στρέφονται όλο και περισσότερο σε αυτές τις πλατφόρμες, για να χτίσουν καλύτερα και πιο ουσιαστικά το προφίλ τους, να επικοινωνήσουν με τους θαυμαστές τους σε πραγματικό χρόνο και να αξιοποιήσουν την εικόνα τους μέσω προσοδοφόρων συμφωνιών με μεγάλα brands.
Celebrities και Influencers
Παραδοσιακά οι διασημότητες, όπως, οι ηθοποιοί, οι μουσικοί και οι αθλητές, βασίζονταν στα κυρίαρχα μέσα ενημέρωσης, όπως η τηλεόραση, το ραδιόφωνο και τα περιοδικά, για να διατηρήσουν μια επαφή με τους θαυμαστές τους. Στις μέρες μας, η έλευση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης άλλαξε το παιχνίδι. Πλατφόρμες όπως το Instagram και το TikTok, με τα βίντεο μικρής διάρκειας, παρέχουν νέους δρόμους για τους διάσημους να επικοινωνούν με τους θαυμαστές τους πιο άμεσα και με έναν πιο οικείο τρόπο.
Πάρτε, για παράδειγμα, προσωπικότητες όπως ο Dwayne «The Rock» Johnson και η Kylie Jenner. Και οι δύο έχουν «κολλήσει» με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Χρησιμοποιούν πλατφόρμες όπως το Instagram, για να μοιράζονται προσωπικές στιγμές, tips γυμναστικής και περιεχόμενο που οι θαυμαστές τους συνήθως δεν θα έβλεπαν. Ο The Rock, ειδικότερα, έχει συγκεντρώσει εκατομμύρια φαν συνδυάζοντας την προσωπική του ζωή με αστείο περιεχόμενο, χιουμοριστικά βίντεο και διαφημίσεις, δημιουργώντας ένα πιστό και αφοσιωμένο κοινό.
Αυτή η προσωπική επαφή είναι πιο αυθεντική και λιγότερο επιτηδευμένη, με τους θαυμαστές να νιώθουν περισσότερο συνδεδεμένοι με τα είδωλά τους από ποτέ άλλοτε. Οι διάσημοι χρησιμοποιούν το TikTok γιατί τους δίνει μια αμεσότητα. Ο Will Smith, για παράδειγμα, έχει αγκαλιάσει το TikTok δημιουργώντας χιουμοριστικό περιεχόμενο προσελκύοντας τόσο νεότερες όσο και μεγαλύτερες ηλικίες.
Ο βασικός λόγος για αυτή τη μετάβαση είναι ο άμεσος έλεγχος που προσφέρουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τους διάσημους πάνω στην εικόνα και το περιεχόμενο που τους επιτρέπει να διατηρούν μια πιο αυθεντική σχέση με το κοινό τους.
Συνεργασίες με μεγάλα brands
Καθώς οι διάσημοι γίνονται όλο και πιο δραστήριοι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα brands αναγνώρισαν γρήγορα τη δύναμη της επιρροής τους. Οι συμφωνίες με μεγάλα brands είναι ιδιαίτερα προσοδοφόρες. Διάσημοι όπως οι:
- Selena Gomez
- Kim Kardashian και
- Cristiano Ronaldo
έχουν συνεργασίες πολλών εκατομμυρίων δολαρίων με μεγάλες μάρκες, από τη μόδα και την ομορφιά μέχρι την τεχνολογία, τα live casino και τα αναψυκτικά. Η Kim Kardashian, για παράδειγμα, έχει μετατρέψει το Instagram σε πλατφόρμα μάρκετινγκ, συνεργαζόμενη με μάρκες όπως η Skims και η Fendi, ενώ παράλληλα προωθεί τις δικές της επιχειρηματικές δραστηριότητες.
Αυτές οι συνεργασίες είναι αμοιβαία επωφελείς: οι διάσημοι αποκομίζουν μεγάλα έσοδα, ενώ τα brands αξιοποιούν την εμβέλεια και την επιρροή τους, για να αυξήσουν τις πωλήσεις τους.
Εκτός από το Instagram, πλατφόρμες όπως το TikTok έχουν ανοίξει νέους ορίζοντες για συνεργασίες με brands. Ο χαρακτήρας του TikTok επιτρέπει την τοποθέτηση προϊόντων με έναν πιο διασκεδαστικό και ανάλαφρο τρόπο. Για παράδειγμα, η Charli D'Amelio, μία από τις κορυφαίες influencers του TikTok, πέτυχε μια συμφωνία με την Dunkin' Donuts, όπου προωθεί ποτά με την υπογραφή της. Οι celebrities με σημαντική παρουσία σε αυτές τις πλατφόρμες μπορούν να αξιοποιήσουν τη δυναμική τους δημιουργώντας απλώς περιεχόμενο lifestyle με διαφημιστικά μηνύματα, ώστε η τοποθέτηση των προϊόντων να έρχεται φυσικά και με έναν πιο αβίαστο τρόπο.
Επίλογος
Στο σημερινό ψηφιακό τοπίο, οι celebrities έχουν όλο και μεγαλύτερη παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτή η εξέλιξη σηματοδοτεί μια ευρύτερη αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο γίνονται πλέον οι εμπορικές συμφωνίες στην εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.